RSS

Homemade pizza’s

12 Dec
Homemade pizza’s

Vanavond heb ik zelf pizza’s gemaakt. Ze vielen goed in de smaak, maar vullen veel beter dan een diepvriespizza. Zelfs mijn papa heeft zijn pizza niet volledig opgegeten terwijl hij meestal zijn pizza helemaal op eet en dan nog vuilbak van dienst is. Als je graag zelf pizza wil maken, maar niet veel tijd hebt, kan je in de winkel de bodem kant en klaar kopen en hem dan naar believen beleggen.

Ingrediënten voor 2 pizzabodems

  • 250 gram bloem
  • 1,5 deciliter warm water
  • half zakje droge gist
  • 1 theelepel suiker
  • 1/2 theelepel zout
  • 2-3 eetlepels olijfolie

Bereidingswijze pizzabodem:

  • Los de gist en suiker op in de helft van het water, roer tot een glad mengsel.
  • Meng de bloem en het zout in een kom.
  • Maak een kuiltje in het midden van de bloem en giet de gistoplossing hierin.
  • Giet de olie en de rest van het water bij de bloem.
  • Meng het deeg tot het een bol vormt en niet meer aan de kom plakt.
  • Maak van het pizzadeeg een bal en laat hem afgedekt een uur rijzen op een warme plek (ik leg een doek over de kom en zet het op de verwarming)
  • Verdeel het deeg in 2 en maak van elke portie een bal
  • Rol het pizzadeeg uit tot een cirkel op een bebloemd keukenblad
  • Leg het pizzadeeg op een bakplaat
  • Beleg de pizza naar keuze
  • Bak de pizza 15-20 minuten in de oven op 200°C

Ingrediënten beleg:

Ik heb tomatensaus uit een fles gebruikt. Met een fles van 690g kwam ik net toe voor 3 pizza’s.

Mijn papa wou een pizza Bolognaise. Ik heb een beetje gehakt opgebakken met een teentje look en een beetje ajuin en dit gemengd met de tomatensaus. Je kan dan kiezen om er gewoon gemalen kaas overheen te strooien, maar ik heb voor mozzarella gekozen.

Pizza bolognaise

Pizza bolognaise

Ikzelf wou een iets specialere pizza en mama wou die van mij ook wel proeven. Ik heb de pizza eerst ingesmeerd met tomatensaus (zonder gehakt). daarop heb ik dan anderhalve schel parmaham gelegd, 2 kerstomaatjes in schijfjes gesneden en schijfjes mozzarella.  Nadat de pizza uit de oven kwam heb ik er nog rucola over gestrooid en Parmezaanse kaas over geraspt.

Pizza ruth

Tomatensaus, parmaham, mozzarella, kerstomaatjes, rucola, parmezaanse kaas

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 12 december 2013 in Lunch

 

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

 
