RSS

Speculoosmousse

18 Sep
Speculoosmousse

Normaal ben ik niet zo gek van de verschillende speculoosrecepten die blijven opkomen sinds de uitvinding van de speculoospasta, maar dit recept kan mij zeker bekoren.

Ik heb het recept gekregen van de ouders van een kindje die les neemt bij mij op de manege en die tevens hoofdsponsor zijn van de evenementen op de manege (waarvoor dank). Door een drukke zomervakantie heb ik helaas geen tijd gehad om het uit te proberen, maar vorige week heb ik me eraan gewaagd. Persoonlijk vind ik het geen zomers dessert en best wel zwaar dus aangepaste porties zijn aan te raden.

IMG_0307.JPG

Ingrediënten 

Voor 6 (middelgrote) porties

  • 3 eigelen
  • 4 eiwitten
  • 32 speculooskoekjes
  • 2 eetlepels kristalsuiker
  • 25 gram bloemsuiker
  • 250 gram mascarpone

Hulpmiddelen

  • keukenrobot
  • koelkast
  • deegkom

Bereidingswijze

  • Schift de eigelen en eiwitten.
  • Doe de eigelen samen met de kristalsuiker in een deegkom.
  • Klop de eigelen en de kristalsuiker schuimig en laat even intrekken.
  • Maal de speculoosjes.
  • Doe de mascarpone bij het eigeel en meng tot een homogeen mengsel.
  • Meng er de gemalen speculoos onder (hou een beetje over als garnituur).
  • Zift de bloemsuiker.
  • Meng de bloemsuiker onder het mengsel.
  • Klop het eiwit stijf.
  • Schep het eiwit luchtig onder de mousse.
  • Verdeel in potjes.
  • Werk af met de overgebleven speculoosjes.
  • Laat alles een half uur opstijven in de koelkast.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 18 september 2014 in Desserts

 

Tags: , , , ,

Geef een reactie

 
