RSS

Pastasalade met gegrilde nectarine, mozzarella en seranoham

24 Mrt
Pastasalade met gegrilde nectarine, mozzarella en seranoham

Voor de Foodblogswap van maart mocht ik koken van Marloes haar blog. Bij het openen van haar blog had ik niet meteen een recept dat ik per se wou maken, maar toen viel mijn oog op de salade met meloen, gegrilde nectarine en mozzarella. Ik was net van plan om salades mee naar het werk te nemen om ’s middags te eten zodat ik toch mijn groentjes binnen heb. Ik heb de salade ondertussen al 2 keer gegeten en ik ga hem zeker nog meer maken! Omdat ik zelf geen idee heb hoeveel ik van alles erin gedaan heb gebruik ik even de hoeveelheden van Marloes. Ik heb namelijk geen tijd om ’s morgens alles af te wegen dus doe ik maar wat. Ook kook ik in het begin van de week een pak pasta en dan heb ik een hele week pasta om mee te nemen of ’s avonds op te warmen.

pastasalade

Ingrediënten
Voor 2 personen

  • 80 gram afgekoelde gekookte (volkoren)pasta
  • 40 gram rucola.
  • Twee nectarines (buiten het seizoen is uit blik ook mogelijk)
  • Twee eetlepels pijnboompitten
  • Bol mozzarella of gebakken kipfilet
  • yoghurtdressing
  • 25 gram seranoham

Benodigdheden:

  • Koekenpan
  • Aardappelmes
  • Snijplank

Bereidingswijze:

  • Rooster de pijnboompitjes in een pan (zonder olie of boter)
  • Snijd de nectarine in blokjes. Bak de nectarines lichtjes in de koekenpan
  • Snij de mozzarella of kipfilet in blokjes
  • Scheur de seranoham in stukjes
  • Meng alles door elkaar
  • Overgiet met yoghurtdressing
  • Meng alles onder elkaar
 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 24 maart 2015 in Salades

 

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

 
